Alla inlägg under maj 2015

Av Anna - 24 maj 2015 09:25

Satt och kollade en liten stund igår på ESC för jag ville se Sveriges bidrag med Måns Zelmerlöw för hans var bäst och gissa om jag blev glad när jag vaknade att han hade tagit hem vinsten       


Vad tyckte ni om ESC? Vem tyckte ni var bäst? Vann den bästa?



Jag har vaknat tidigt hela helgen just för denna sol, snart dags och köpa en mörk rullgardin istället för att ha en vit persienn. Känner mig dödstrött och i morse ringde ett alarm på våran fasta telefon fast det inte ska göra det så den måste spöka lite skulle jag tro :-/


Hoppas ni har haft en trevlig helg   

Av Anna - 14 maj 2015 11:40

Fy vad trött jag blir just nu...... Sambon bara klagar och klagar o klagar och barnen bara bråkar med varandra och det gnälls och skriks bara. Och när det är så hemma så blir inte jag så trevlig att ha att göra med. 


Och vi behöver en ny bil men sambon är så himlans seg så när han väl ringer och hör om den är kvar så finns den inte kvar och jag tycker att blir man intresserad av en bil så ringer man på en gång istället för att vänta ett par dagar. Självklart vill man ju kolla upp bilen och företaget men det går på ett par timmar. Det finns en bra sida om man vill kolla upp bilen och det går på ett knapptryck, så då kan man se hur ofta den har varit på verkstad, besiktning, hur många ägare osv.


Nej idag är jag bara irriterad   



Av Anna - 10 maj 2015 13:18

Imorgon börjar en ny arbetsvecka :) Fast denna vecka är det bara 4 dagar att jobba för torsdagen är det kristihimmelsfärds dagen och sen är det fredag och då är det inte så mycket barn. 


Igår var H hos en kompis och hade kul tills hans mamma ringde och sa att hennes son hade fått en sten på foten och att det troligen rörde sig om brutna tår så vi fick åka och möta upp dem utanför sjukhuset så hon slapp ta med H in till akuten. Men det var inget brutet utan kanske en spricka men att dem inte gör något åt sådant. 


När vi hade hämtat H så åkte vi tillbaka ut på landet eftersom vi var där ute och åt mat när dem ringde. Så vi fikade och så fick barnen vara ute och leka :)


Idag stannar vi hemma och tvättar lite kläder.


Hoppas ni har haft en bättre helg :)

Av Anna - 8 maj 2015 20:25

Känner att det var ett tag sen jag skrev men jag har nyss börjat ett litet vikariat som barnskötare på en förskola där det är 4-5 åringar. Det är mycket rutiner som ska in, barnens namn som ska läras in och veta vilken/vilka som är förälder/föräldrar till barnen. Visst är det roligt och jag trivs där men vilka ungar, dem lyssnar ju nada så man blir ju slut i huvudet. Och inte kan man gå ut på baksidan heller för där håller dem på att bygga så man får gå till dem andra avdelningarnas gård som ligger bakom skolan. Det är en liten förskola för 20 barn för dem delar på 2 rum.


Så när man sitter på bussen dit så får jag tvinga mig att vara vaken för somnar jag så åker jag förbi hållplatsen. Idag när jag skulle åka hem så somnade jag men som tur var så vaknade jag av att någon tryckte på stopp precis där jag skulle gå av annars hade jag åkt förbi. Jag ärså himlans trött så jag somnar nästan framför datorn.


Ha en trevlig helg :)

Presentation


2 barnsmamma varav äldsta har generell språkstörning. Har ni frågor så ställ dem :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards