Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Slår in huvudet i väggen snart :(

Av Anna - 9 januari 2017 19:40

Får väl säga god fortsättning på det nya året   


Som rubriken lyder så slår jag huvudet i väggen snart    inte av utbrändhet men pga en kollega som fattar nada. Man kan säga samma sak 10 gånger och då tar man ändå förklaringen som till en 4-åring men hon fattar ändå ingenting. Hon kan ingenting om datorer så vi (jag och den andra kollegan) sa att hon behöver inte hålla på med datorerna utan om det är något som  ska göras på datorn så fixar jag eller den andra kollegan det men nej det går inte. Idag glömde hon att lägga undan blocket (där hon skriver om sina inskolningsbarn) som låg öppet så att alla även föräldrar kunde läsa och när jag sa det till henne i lugn ton så började hon skälla ut mig att hon är stressad och har jobbat 13 år i yrket. Hur stressad kan man vara efter 3 inskolningsdagar???


Sen börjar hon ge falsk information till min andra kollega om MITT inskolningsbarn och även att en förälder ifrågasatte en sak men föräldern ifrågasatte inte utan hon ställde en fråga.

Sen började hennes inskolningsbarn grina och då ville hon att jag eller min andra kollega skulle ta henne för att hon hade ett till inskolningsbarn men vi sa nej för under inskolningstiden så är det hennes ansvar och hon kan inte lägga det på oss andra. Självklart kommer vi trösta alla barn sen efter inskolningen. 


Finns säkert mer att berätta om denna människa men var tvungen att spy av mig lite.


Pratat med chefen har min andra kollega gjort för hon tycker som jag och vi bägge känner att detta är inte hållbart men chefen ville vänta ett par veckor. Hur man nu ska stå ut?



Ha dè bra


P.s   Måste göra en dementi om förra inlägget ang McDonalds att det skulle vara Halal och det är det inte så ni alla kan äta med gott samvete   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 november 2018 10:09


Här har det inte hänt så mycket mer än att man gick hem från jobbet i tisdag och så var man på vårdcentralen för att ta lite halsprover eftersom jag hade såååå ont i halsen. Men det visade inget men det var för tidigt för att det skulle synas då. Jag...

Av Anna - 31 oktober 2018 22:51

Det har varit fullt ös. Tycker man har gjort mycket men det är nog inte så som man tror. Helgen var vi hos mina svärföräldrar 1 dag och resten av helgen slappade vi.I måndags hade vi studiedag på jobbet och det var en jobbig dag för huvudet. Man fick...

Av Anna - 23 oktober 2018 18:00

Hade ni det bra i helgen???   Jag hade det skönt och mysigt. Svärföräldrarna tyckte att vi skulle hitta på något då det var länge sen vi gjorde något ensamma utan barnen så vi gick på bio och såg den nya och sista filmen Halloween och så var vi o...

Av Anna - 20 oktober 2018 12:25

Igår så var det international DLD awareness day eller på svenska internationella dagen för medvetandegörande kring språkstörning/DLD och det är viktigt att öka kunskapen och förståelsen om språkstörning för både samhället och i skolan. Många föräldra...

Av Anna - 24 juli 2017 14:54

Då har min semester snart tagit slut. Jag börjar jobba nästa tisdag coh dessa veckor har bara svischat förbi alldeles för fort. Vi har bara varit hemma men sen är jag ingen som vill flänga runt heller för jag är helst hemma. Men på fredag drar vi på ...

Presentation


2 barnsmamma varav äldsta har generell språkstörning. Har ni frågor så ställ dem :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Buzzador


Skapa flashcards