Alla inlägg under november 2016

Av Anna - 27 november 2016 18:14

Helgen har varit lite blandade känslor. I fredags så kände jag hur skönt det var att veta att nu är det helg och glad som jag var när jag åkte hemåt så försvann den glada och fram kom den arga och irriterade för när man kom hem höll barnen på att bråka och reta varandra och det gjorde dem hela kvällen. Så jag hoppades att lördagen skulle bli bättre men hoppet försvann när man åkte till Mariebergs köpcentrum för att leta julklappar och dem höll på att jaga och knuffa varandra. Idag har väl dagen varit bättre men L har varit lite retsam idag mot H och även mot mig.


Det som är det värsta negativa är att våran tvättmaskin har gått sönder    Så nu måste vi köra tvättstugan ett tag framöver    och där är det ingen som fattar att man städar efter sig och att man inte tar disktrasan eller sopkvasten med sig hem utan låter det ligga kvar så man kan städa efter sig..


Imorgon börjar en ny arbetsvecka och på onsdag så får jag besked om jag får bli kvar på den förskolan ett tag till. Jag hoppas ju klart att jag får vara kvar   


Ha en trevlig söndags kväll

Av Anna - 22 november 2016 19:56

Hejsan


Denna dag har varit väldigt lååååång tycker jag och fortsätter att vara det och särskilt när man jobbar och bara vill hem och sova. När klockan var 11 så kändes klockan som att den var 13 eller 14 men så kollar man på klockan och bara "men det är ju 1 timme kvar till lunchen".

Just nu så har jag ett vikariat på en jättebra förskola och hoppas att man blir kvar längre än till sista november. Jag stormtrivs på den förskolan   


Känns som att man bara jobbar, äter, lägger barnen, sover och repeats it all again. Känns som att man behöver 4 veckors semester men det har man inte råd med än på ett tag tyvärr   


Jaja ha en bra kväll 

Av Anna - 4 november 2016 22:16

Idag så har vi firat minsta sonen som fyllde 7 år idag    Han fick bestämma vad han skulle ha i och på tårtan, det blev marsankräm och jordgubbssylt emellan och banan och nonstop ovanpå tårtan. Den blev jättegod   . Nöjd över presenterna också skulle jag tro han blev.


Igår fick jag ett positivt besked och det var att om 220 dagar så får jag en tillsvidare anställning på kommunen    Så jag har jobbat 500 dagar som vikarie för kommunen   


Jag har bara jobbat och jobbat och när man väl är hemma så måste jag sköta om allt hemma känns det som.


Men imorgon så ska barnen sova hos farmor och farfar och jag och sambon ska gå på bio och se på den nya filmen som Dan Brown har skrivit "Inferno". Hoppas att den är bra så man inte somnar av tråkighet   


Trevlig helg   

Presentation


2 barnsmamma varav äldsta har generell språkstörning. Har ni frågor så ställ dem :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Translate

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards